Hästens själ..

Tussilago

Trådstartare
Var idag o kollade på en lektion som hölls av den tränare jag verkligen hoppas på ska ta sig an mig o börja träna hästen o mig. Jag blev så glad.. Hon pratade mkt om att det är viktigt att hitta hästens själ, och att koppla samman både det psykiska och fysiska hos hästen, att det inte blir ett ärligt förhållande om man inte lyckas med det.. Något som är sant tycker jag.
Hon pratade oxå om att alla hästar är individuella, och träningan ska läggas upp speciellt både för att passa personligheten för häst + ägare. Här var det verkligen inte tal om att se hästen som nån maskin! Underbart! Ett av delmålen i utbildningen tycktes vara att ridningen ska gå lätt, att man ska kunna rida med garn istället för tyglar! Underbar syn! Ville bara skriva av mig. Hur vanlig är den här synen på hästen tror ni? Är era tränare sådana?
 
Sv: Hästens själ..

Min tränare är sådan! :love:

Har även varit på kurser (mest för att titta) och sett andra tränare som tänker så. Det finns hopp!:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 679
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 240
Senast: MML
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 537
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp