Hästen UTE

J

Jewelery

Hej! Undrar bara hur många som har sina hästar ute nu dygnet runt och som har slutat gett dem hö.

vi har dom ute året runt, fast fortfarande får dom hö då det inte finns så mkt gräs i den hagen :smirk:

morsans isis e ute dygnet runt sen den 1a Maj. dom får dock några kilo hösilage fortfarande var och håller på att vänjas över på mastigt bete som är uppdelat i hagen där de går ca 6 h om dagen nu(är i slutet på invänjningen). Morsan ger ponnyn fortfarande ett halvt kilo helhavre om dagen... och han promenadrids knappt. Visst borde han inte få någon havre? Isis som knappt rids på mastigt bete??!! visst d e inte mkt krafft men jag får ändå varningsklockor som skriker FÅNG i huvudet på mig!!!

What say you?!

Ena halvblodet plus några av shettisarna går ute sedan ca tio dagar. Ett par shetland går in på kvällen pga fölning (sover ute om det inte är frostnätter som det tyvärr varit de senaste nätterna).

Vi har haft våra ute sen i påskas vi slutade ge dom hö efter kanske 2-3 veckor då gräset började bli jätte grönt och smaskigt! Sen nu har vi dom bara inne då det regnar mycket på kvällar/nätterna då min nya är försen av sig! :smirk:

Min har gått ute i flera veckor nu, men han har fri tillgång till halm och får hö oxå eftersom det inte finns nå gräs i hagen.
Bete blir det i början av juni har jag tänkt. :)

våra har gått ute ngn månad nu, men de fåt fortfarande hö. det har inte alls växt något gräs häruppe ännu :crazy:
väntar på att all snö skall försvinna :smirk:

Jag och min kompis har våra hästar ute sedan en vecka, men de går i rasthage på natten så de får hö morgon å kväll

Tog hem mina djur igår, faktiskt, till betet så dom har gått ute i natt! :)

Våra går i sommarhagen,
har gjort det några dagar.
fast kommer in på natten och får då hö.
Dom får kraftfoder 3ggr om dagen.

Våra går ute på gräs dygnet runt sedan två veckor. De får fortfarande hö, men bara till kvällen nu och ingen större mängd.

Helt ute sedan ett par veckor tillbaka, stödfodrat ett tag med hö, men det finns maaaasssor med gräs :) De stormtrivs - härligt att se eller hur :)

:bump:Våran häst är bara ute på dagarna, men han får inget hö i hagen. det är en halvstor gräshage alddeles nedanför vårat hus. :bump:

Jag släppte på bete i söndags, och detvar glada hästar som travade ut i det gröna! Halvblodsstoet som är 21 iår har vi inte fått ta i ännu men idag är det dags att komma in och pysslas lite med, men det lär ta sin lilla tid...

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar