A
agnhild
Jag har sålt en häst, och ägaren har fått en tid på sig att betala hästen. Vi har skrivit ett kontrakt och köparen har ett slutdatum då hästen skall vara färdigbetald.
Jag har fått en futtig summa av köpeskillingen. Köparen har sagt att pengarna kommer inom avtalad sluttid.
Har inte sett hästen på något år, och var för ett tag sen där och hälsade på.
Såg att hästen fått ett rejält överben på insidan av skenan. På det andra benet var ett mindre överben.
Ångrar djupt att jag inte vet.bes hästen innan den lämnade mig. Men jag har foton på hästen precis innan den åkte.
Frågan är; Om inte köparen betalar kan jag hämta hem hästen.
vi har skrivit något i stil med hästen tillfaller ägaren om inte köparen betalat inom avtalad till. Men om det nu visar sig att hästen får problem med sina överben hur skall jag då gå tillväga?
Ämnar att sälja hästen, då jag inte har möjlighet att ha flera.
Inga påhopp vill jag ha av er, bara råd.
Man lär sig av sina misstag.
Jag har fått en futtig summa av köpeskillingen. Köparen har sagt att pengarna kommer inom avtalad sluttid.
Har inte sett hästen på något år, och var för ett tag sen där och hälsade på.
Såg att hästen fått ett rejält överben på insidan av skenan. På det andra benet var ett mindre överben.
Ångrar djupt att jag inte vet.bes hästen innan den lämnade mig. Men jag har foton på hästen precis innan den åkte.
Frågan är; Om inte köparen betalar kan jag hämta hem hästen.
vi har skrivit något i stil med hästen tillfaller ägaren om inte köparen betalat inom avtalad till. Men om det nu visar sig att hästen får problem med sina överben hur skall jag då gå tillväga?
Ämnar att sälja hästen, då jag inte har möjlighet att ha flera.
Inga påhopp vill jag ha av er, bara råd.
Man lär sig av sina misstag.