C
CeciliaW
Är det någon som har den där temperaturskalan som visar när hästen fryser, mår som bäst och svettas? Skulle gärna vilja ha den utskriven och uppsatt i stallet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan man väl om man vill... själv sätter jag hellre upp ett papper vid mitt skåp i stallet.Ska man ha tabellerna med sig.
Som jag skrev... det är individuellt, det vet jag redan - och ja, jag vet hur min häst funkar. Skalan är ändå intressant eftersom den ger en fingervisning... framförallt kan det vara intressant att delge andra (tex de som täckar friska, oklippta hästar in absurdum).Hmm.
Om det nu är byig vind- hur uppskattar du den. Studera DIN häst istället o se hur DEN funkar. Det är väldigt individuellt o mer mat gör stor nytta.
Fast det kan vara väldigt fuktigt i en del stallar
Bra artikel- för inomhusbruk- tänkte inte på det
Någon som vet hur man får tag på dessa fördjupningsarbeten?indås, Jonna och Olsson, Ingrid. 2004. När behöver hästen täcke?. Fördjupningsarbete nr 259. Enheten för hippologisk högskoleutbildning, SLU. Uppsala.
Perman, Johanna. 2000. Behöver hästen täcke på vintern?. Fördjupningsarbete nr 111. Enheten för hippologisk högskoleutbildning, SLU. Uppsala.
Ring SLU's publikationstjänst, du kan beställa därifrån.Någon som vet hur man får tag på dessa fördjupningsarbeten?
Försökte hitta på SLU:s hemsida...
Jaså? Jag tycker den är kanonbra! Bra skrivet!Det är jag som skrivit artikeln som du hittat tabellen i.