S
Smultron92
Har lite problem med min d-ponny, hon är bara skogsriden innan jag köpte henne, d.v.s har aldrig gått i en ärlig form & jobbat med ryggen,aldrig varit i en paddock, nu är det så att hon är 9 år och vi jobbar mycket med dressyren, hon är pigg och känslig, på gränsen till het, Hon har väldigt lätt för sig att sammla sig och arbeta i någorlunda form, dock bara den långa & låga formen än, hon har inte orken riktigt än, men nu blir det så, att när hon verkligen kommer ner i formen och höjer ryggen,trampar undersig och börjar tugga på bettet, så blir det liksom lite som om hon glömmer av att jag sitter på ryggen, hon går där stadigt i formen (dock lite under lodplan, men det jobbar vi supermkt på.) men hon liksom slår av att ja gsitter på ryggen och bara travar på i samma tempo, jag försöker kmt. med att få henne gå i lite oliak tempon oc hatt det ska hända mkt saker, annars tröttnar hon lätt, det funkar oftast jättebra, men när hon blir sådan där och bara "glömmer" av mig, så är det värre, hon lyssnar fortmarande på om vi ska svänga eller så, men det splear liksom inte så stor roll om jag ber henen korta ner traven elelr öka den lite, hon går i samma tempo endå, sen så efter kasnke 5-10 sek. är det som om hon vakanr upp igen och då gör hon det jag ber henne om, lite konstigt sådära, någon som har någon ide varför hon blir sådan?