Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har iof bara en lastbil med plats för 2 bredåkare el 2 ston med föl. Den är ett hemmabygge som hästarna gillar skarpt. Sidolastning med en häst in först sedan mellanvägg och sedan den andra hästen. Gott om utrymme framför samt ett strot bo/lastutrymme bak. Tyvärr bara plats föe 3 peroner i körhytten. 3 öppningsbara fönster samt taklucka.
nackdelen är att det är svindyrt att reparera om man inte har en gubbe som gillar att meka (vilket min inte gör )
Ja, det är väl en bra förutsättning om det finns nån som gillar att mecka och som vet hur man ska göra för att det ska funka. (Själv försöker jag lära mig om allt möjligt...)
Är det någon som hyr? Hur funkar det?
Jag är speciellt intresserad av bussar som man kan köra på B- eller BE-kort... Nån som har en sån?
man får lasta lagligt runt 600 kg men jag stoppar i båda cobstona +2 föl utan att det märks någon skillnad på bromsar o dyl. De torde tillsammans väga runt 1400kg.......
Ska bara kolla mina utställningar för de ligger precis i de krokarna (datum mässigt alltså) Golvet är förstärkt därav att jag inte får lasta så mkt, golvet vger så mkt nu.
Ok...
Hmm... Vi har ett sto som väger ca 530 och en vallack som väger ca 600... Det vore kul att slippa hyra två släp, för då måste man vara två som kör och grejer...så det vore verkligen kul att hitta en buss där vi kan lasta båda hästarna...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.