Hästbox..

B

brosen

Heej

Jag har ett litet stall men 1 stor box och tre spiltor i som jag funderar på att bygga om..
Ska skaffa en till häst ich den Måste ha box..
och vi har en ardenner, och funderade då på om man ska göra boxen till ardennern lite större änn till en vanligt häst på ca 1.60?

Sv: Hästbox..

Är spiltorna bredvid varandra kan du slå ut spiltväggarna och bygga vägg med dörr bakom så har du en stor box till :idea:. En ardenner tar inte mer plats än en annan häst med samma mankhöjd. Möjligtvis behöver den bredare boxdörr :angel:. Tänk istället på att en tung häst kräver mycket strö i boxen för att inte få liggsår...

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 005
Senast: Blyger
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 248
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 170
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt