Hästbad i havet

P

_paniiik_

Igår var jag och två andra tjejer från mitt stall nere vid skateholm och badade med hästarna. Det var jättemysigt och min häst, som i vanliga fall hatar vatten, älskade att bada!! Fast hon var lite rädd för vågorna precis vid land och därför hoppade hon över dem (så jag föll av en gång):angel:

Men jag har en fråga:
Ni vet som hästar krafsar med hovarna på marken om de ska rulla sig och så, hon gjorde så i vattnet. det skvätte upp och skummade jättemycket men det verkade inte som att hon ville rulla för när jag hoppade av så la hon sig aldrig. Efter att hon "skummat" ett tag så smakade hon på vattnet igen, så gjorde hon flera gånger. Tror ni att det kan ha varit som hon försökte hitta godare vatten att dricka? Eller vad tror ni??
 
Sv: Hästbad i havet

Det kanske var ett sätt bara att kolla in vattnet, testa vad det var för nått och så?
 
Sv: Hästbad i havet

kanske.. men hon gjorde det liksom hela tiden:confused: hon var väldigt söt iaf:D
 
Sv: Hästbad i havet

:rofl: Hon lekte kanske bara, hade skoj i vattnet. Kul när matte blir blöt. Det tycker iallafall min kompis häst när den kommer till en lite större vattenpöl. Han skvätter tom så jag och Ellen (hästen jag rider) blir blöta. :rofl: :bump:
 
Sv: Hästbad i havet

Min kompis häst gör också så, han gjorde de så länge att både hästen och hon blev blöta sen slutade han med det. Har inte badat min häst ännu men ska göra de :D.
 
Sv: Hästbad i havet

Ja, hästen kanske vill ha lite lagom mycket vatten på sig. Det svalkar nog skönt mot huden. Vissa hästar är såna busfrön :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 084
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 040
Senast: cf234k
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 186
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp