Hästar på lösdrift

Sv: Hästar på lösdrift

Hehe jo jag förstår det. Men vad tycker hovslagaren? Håller ni i hästen eller?

det kan ju vara så att det finns utvald plats att pyssla och binda upp hästen på

Hur gör ni om nån häst blir dålig och veterinär måste komma ut? Inga möjligheter att alls ta hand om en häst för skötsel? :confused:

Eller jag vet inte alls hur stället ser ut... De kanske vist finns nått ställe å fixa dem :p

Mia_R skrev:
Hur gör ni om nån häst blir dålig och veterinär måste komma ut? Inga möjligheter att alls ta hand om en häst för skötsel? :confused:

Man MÅSTE faktiskt ha en plats med bra ljus och värme för att veterinären ska kunna behandla hästen och där hästen kan stå uppstallad om det skulle behövas vid sjukdom, skador.

Själv har jag stall med boxar trots att hästarna går på lösdrift.

Man bryter mot lagen, det finns krav på att det ska finnas möjlighet att ta in hästarna vid behov.

JAG är fullt på det klara med det, men jag undrade just hur den här lösdriften som trådskaparen har funkar. :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 192
Senast: MML
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 202
Senast: sorbifolia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama