Hästar med Castor, Cor de la Bryere eller Self i stammen!

Sv: Hästar med Castor, Cor de la Bryere eller Self i stammen!

MIn häst Athos är e. Clinton som har Cor de la Bryere som farfar. Han är en riktig snygging:) Går just nu upp till 1,10 m men tränar betydligt högre. En häst med massor av egna ideer och inte alltid helt lätt att hantera, men underbar ändå.
PICT2637.jpg

Mitt sto är efter Cardento - Cortez som är efter Cor de la Bryére. Hon är född 2002 och går 120 hoppning med falsterbo och eller breeders som närmaste mål.

Hon är en väldigt trevlig häst med mycket bra hopphuvud hon älskar att hoppa och klarar ut de flesta lägen. Kommer mycket sällan fel på ett hinder. Hon kan upplevas som lite skarp i humöret vilket hon också är men får man bara henne till att samarbeta med istället för emot så är hon oslagbar!

9668888.jpg

Har oxå en häst med Cor de la Bryere i sig, fast ganska långt bak.

Min är en vallack född 2000, Efter Aerline H - Labrador. Aerline är efter Cortez (e Cor de la Bryere).

Han har inte startat något i år, men förra året gick han upp till 120 felfritt avd b !

http://www.allbreedpedigree.com/baroya+ember

Min ettåring har 3x Corde i stammen! Hon är e Couleur Rouge (-Cordalmé - Corde) ue Contender (Calypso II - Corde) och mmf är Corde). Hon har ett sagolikt temperament, är högställd och blir ädel.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag fick hem min islänning för snart två månader sedan. Han är 4 år och har varit barfota till störst del men haft skor i fram en...
Svar
14
· Visningar
1 177
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar