Hästar är verkligen speciella!

H

Hejkungen

När jag var i stallet & skulle ta hand om en ny häst (ridskola), så gick jag in till honom & det gick hur bra som helst, båda var stencoola. När sedan min kompis kom och sa lite oroligt "Vågar du stå i spiltan med han? Han biter alla typ?" Då växte en rädsla inom mig & hästen kände det såklart & ja.. vad tror ni? Han började bitas, tjurade, blev arg och allting. Hästar vet när dem ska utnyttja läget, ska aldrig göra om det här. Nästa gång går jag in lika stencool som jag var från början! :O

Sv: Hästar är verkligen speciella!

Hästar ser mer än vad man tror(vill). :)
Min häst surar direkt och jag är på dåligt humör, ibland har jag inte tänkt på på det förens jag ser hur min häst reagerar, då kan jag inte låta bli att bli på bättre humör för att hästar är så fantastiska. :laugh: :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 653
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 560
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 665
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka