kopparberg
Trådstartare
Sv: Hästägarens alla ska och måsten.
Du får väl bjuda på en provridtur? Sedan fråga igen om ridning är motion!
Du får väl bjuda på en provridtur? Sedan fråga igen om ridning är motion!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
beror på vilken nivå man vill lägga sin ridning på. Jag har min häst på lösdrift och är ute i stallet 4-5 dagar/vecka. Ca 3 av dessa är jag ute längre än en timme och rider eller gör nåt vettigt med hästarna mer än gulla med dom!
Jag har massor med tid att göra annat men det gör jag inte ändå för jag tycker gym är typ det tråkigaste som finns!
För mig räcker det med att hålla nere portionerna för att inte gå upp i vikt liksom! Hålla på med gym när man ändå 3-4 dagar i veckan är i stallet och mockar, bär vatten, hovvård på hästarna, ridning eller annan motionering... nä, finns liksom ingen anledning.
Men har man hästen på stall, mockar själv varje dag, tränar flera gånger i veckan, hästen måste gå varje dag osv osv osv så förstår jag folk har ont om tid. Men varför de skulle behöva gå på gym hajar jag inte riktigt?
Men detta är ju ett val som alla andra. Tycker man det tar så mycket tid och pengar så kan man sälja hästen. Eller börja med att ställa den i billigare stall!
Jag har mina två hästar billigare nu än vad jag hade EN häst förut, detta för att jag har bytt stall.
Det är längre att åka men eftersom jag inte behöver vara ute varje dag nu så spar jag bensin. Dessutom kunde jag i gamla stallet vara där 2-3 ggr/dag så. Nu är jag max en gång om dagen om det inte är nåt speciellt!
Jag säger som dig, jag har ju hästintresset för mitt eget välmående! Bra sagt!
Är det "modernt" att ställa allt för höga krav? Samhället i stort ställer ju högre och högre krav, är det så att det även nått hästvärlden? Det ska vara så perfekt och alla ska kunna och hinna allt, vaddå hinner du inte, vad slö du är, är det så det blivit?
Några nämnde barn här i tråden! Och jag är full av beundran för de som förutom arbete, hushåll och häst även får in BARN i tidsplaneringen!![]()
Sen undrar folk varför dom går in i väggen.![]()
Jag tycker du planerat smart och prioriterat sunt!
Jag ska också försöka ha medryttare när jag börjar rida igen. Har haft en tjej som hjälpt mig då och då, och hon är så toppen att jag hoppas och ber hon vill vara medryttare då igen!