Hästägare bryter mot lagen – försvarar sig med väderprognos

Hästar i Ystad hålls utomhus utan tillgång till skydd. Ägaren försvarade sig med milda väderprognoser, men länsstyrelsen bedömer bristerna som allvarliga och kräver åtgärder.

Mina tog jag alltid in dagtid sommartid pga alla :devil: bomsar som var i farten, får se hur det blir nu när vi flyttat. De använde ligghallen jag byggde året runt och de använder ligghallen där de står nu. Tycker så synd om hästar som visserligen kan ha stora hagar sommartid, men utan någon som helst tillgång till skugga. Jag gillar inte betet här av samma anledning men kan ju fortfarande ta in dem om det blir väldigt varmt. Mina gamla hagar var delvis trädbevuxna så de hade alltid tillgång till skugga, även om de inte gick där ligghallen är.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inspektionen på hästgården visade flera allvarliga brister. Nu kräver länsstyrelsen skärpning. Den 3 april i år genomförde länsstyrelsen...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Länsstyrelsen kräver att en hästägare i Säffle kommun omedelbart ser till att hästarna har tillgång till skydd för väder och...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10