Häst som tvärvänder

D

doris04

Hej!
Jag har ett 4 årigt sto som inte går att rida med andra hästar. Så fort någon häst kommer i närheten så tvärvänder hon. Är det någon som har något bra tips på hur man ska komma ifrån detta problem.

Sv: Häst som tvärvänder

Träna vidare, öva på möten i skritt och klappa hästen och var lugn när mötet ska ske. Du måste inge mod i hästen att våga passera. Min häst är lite likadan, kommer nån för fort mot henne känner hon sig trängd. Meddela de som rider med dig att hästen är rädd och be dem hålla stort avstånd och vara beredda att sakta ner osv vid möten.

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 194
Senast: Sesca
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 087
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama