häst som överhoppar sig

H

helluuu

Hej!
Jag har en häst som överhoppar sig väldigt mycket på hinderna. Han är absolut inte tittig utan hoppar allt och är mycket ärlig. Men han ska tvunget hoppa mycket högre än vad han behöver. Om hindret ligger på kanske 1 m så hoppar han 1,30 istället, Det sliter ju mer på honom och tar mer tid i omhoppningar. Varför gör han det, och vad kan man göra åt det? (Det är ingen unghäst)

Tacksam för svar!

Sv: häst som överhoppar sig

På vissa hästar försvinner det med rutin, på andra sitter det kvar.
Min ponny överhoppar sig alltid, och det är inte lite heller.
Hon är inte någon unghäst (även om hon tror det :p), och hon lär förmodligen aldrig sluta överhoppa sig.

Är han importerad ? Tänkte på om han blivit barerad tidigare i sitt liv :p

Senast ändrad av en moderator:

Jo det har du rätt i, finns ju folk som inte förstår bättre så dom barerar hästarna även här i Svergie. Men jag tror att det är allra vanligast utomlands? Tråkigt är det iallafall :(

Senast ändrad av en moderator:

på hippson.se finns det tips om just det där.;)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 485
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar