Häst som inte skakar på sig...

break_a_leg

Trådstartare
De flesta hästar jag har träffat på i mitt liv brukar skaka på sig om de rullar sig i boxen (exempelvis om de är blöta). Nu har jag dock en ny bekantskap som rullar sig, men sedan bara ställer sig upp.

Är denna häst ett undantag och varför skiljer den sig från mängden? (Det finns säkert ngn användare som har en bra förklaring)

Sv: Häst som inte skakar på sig...

Jag tror inte den är ett undantag. Många hästar jag har sett skakar ibland inte heller på sig efter att de har rullat. Jag tror att det är lite smaksak från hästens sida.

Skulle också vilja säga att det är en smaksak, jag har genom åren haft ungefär lika många 'skakare' som de som inte skakar. Samma sak gäller när man t ex badat dem, vissa skakar, andra inte.

Av de tre jag har nu så en skakar sig, de andra två inte.

min skakar inte när han rullat sig boxen, ute däremot gör han det.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: ryujaneiro
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 933
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar