TBT
Trådstartare
Har en val som är sent kastrerad och många gånger gillar att "skrämmas" och frågasätter vissa saker som man gör med honom. Jag har inga problem att leda honom till o från hagen, men några av dom andra stalltjejerna har han skrämt upp rejält .Speciellt en tjej blir lätt rädd och hysterisk om han lägger öronen bakåt och skakar på huvudet. Hästen har lyckats skrämma henne flera ggr och nu märker jag att han har blivit kaxigare mot alla.
Har försökt visa henne hur hon ska göra om han börjar mopsa sig men hon vill inte lyssna på mig. Erkänner inte för mig att hon är rädd men får höra på om vägar att det inte fungerar mellan hästen o henne. Det har tillomed gått så långt att hon kan lämna honom ensam i hagen ihopp om att någon annan tar in honom
Har hästen i ett kollektivstall och har inte möljlighet att alltid ta in hästen själv.
Vad kan jag göra för att få hästen att fungera med andra??
Finns det någon som har erfarenhet av liknande fall och isåfall hur löste ni det?
Har försökt visa henne hur hon ska göra om han börjar mopsa sig men hon vill inte lyssna på mig. Erkänner inte för mig att hon är rädd men får höra på om vägar att det inte fungerar mellan hästen o henne. Det har tillomed gått så långt att hon kan lämna honom ensam i hagen ihopp om att någon annan tar in honom
Har hästen i ett kollektivstall och har inte möljlighet att alltid ta in hästen själv.
Vad kan jag göra för att få hästen att fungera med andra??
Finns det någon som har erfarenhet av liknande fall och isåfall hur löste ni det?