Häst som hoppar med svansen rätt upp

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har sett några videoklipp på hästar som hoppar och precis i hoppet skickar de svansen rakt upp, så den står rätt upp ovanför rumpan.
Jag funderade på varför de gjorde det. Finns det någon förklaring till varför vissa gör det?
Är det normalt, bra, dåligt?

Jag har sett några videoklipp på hästar som hoppar och precis i hoppet skickar de svansen rakt upp, så den står rätt upp ovanför rumpan.
Jag funderade på varför de gjorde det. Finns det någon förklaring till varför vissa gör det?
Är det normalt, bra, dåligt?
Man brukar säga att det är bra hopphästar som gör så. Hänger ofta i hop med att de "öppnar upp" bra i bak.

Man brukar säga att det är bra hopphästar som gör så. Hänger ofta i hop med att de "öppnar upp" bra i bak.
Ah, är det så?
Själv va ja lite inne på spåret att de kanske va irriterad för något eller något annat, typ unghäst som inte har koll på kroppen. 🙈
Är inte jättemånga hästar jag sett skicka upp svansen på så tidigare.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 029
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
Svar
17
· Visningar
1 268
Senast: Mabuse
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 959
Senast: zarmino
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama