Häst som haft hovledsinflammation

O

ox_Arab_4-ever

Hej, jag tänkte höra om det finns någon som vet lite om hovledinflammation?

Jag är intresserad av att ha en häst på foder, den har tidigare haft hovledsinflammation men är nu friskförklarad.
Jag tänkte höra om det går att använda hästen normalt efter en hovledsinflammation? Går det att hoppa med hästen, veterinären sa att hästen inte skulle hoppas eller tränas hårdare dressyr med. Är det så? :confused:
 
Sv: Häst som haft hovledsinflammation

min häst är T-märkt pga av kotledsinflammation. Hon är frisk och fin idag och rids och tränas idag. Vilade i två är innan jag köpte henne.
Brukar ge henne en viloperiod nu på vintern, hon funkar hur bra som helst. Bara man inte frestar på alldeles för mycket och hoppar o så.
Men man kan ju träna, viktigt att dom bygger sina muskler ju.
Fick en läromästare för billig peng. Älskar min lilla pålla trots att hon är T-märkt.
 
Sv: Häst som haft hovledsinflammation

Min häst hade hovledsinflamation för ett och halvt år sedan. Han blev halt i augusti månad fick en bekandling i september men var fortfarande halt efter tre veckor fick en ny behandling till. Därefter var han ohalt sedan var det en lång tid med bara skritt, det tog nästan sex månader efter han blev halt innan han gick för fult igen.
Nu efter ett år går han för fullt vi hoppar och tränar dressyr, han är fullt återställd och jag ser inga problem.
 

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
458
Senast: Grazing
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
333
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 196
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 778
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp