Nu kommer jag med en till tråd om min shettis vikt. Jag har följt era råd och gett 3 kg hö och motionerat henne minst 3 dagar i veckan! Jag mätte henne med måttband för ca: 3 veckor sedan och då var hon 149 cm runt magen, idag var hon runt 160 cm (vet inte exakt för måttbandet räckte inte runt!) Jag får panik snart, vet verkligen inte hur jag ska få ner henne i vikt! Hon går bara upp och upp... I nu läget ser hon ut såhär...
En i stallet tycker att jag ska ge henne en tuss hö och bara ge henne nått kilo halm sen.. Är det så bra? Det känns ju som att även om hon är fet måste hon ju få i sig någon näring. För inte kan väl bara halm täcka hennes behov?
Kan det vara nått fel på henne att hon går upp?
Fick nytt hö i förra veckan. Glömde fråga om att få analysen, men jag vet att det är bra hö för det har bonden sagt innan. Måste jag ta en analys på höt ändå?
Jag har riktigt dåligt samvete över att hon ser ut som hon gör och inte blir det bättre att få höra kommentarer om det hela tiden...
Varför går hon inte ner i vikt? Hur ska jag göra?
P.s det är en katt vid hennes framben och inte en fetknöl eller något som hänger ner
En i stallet tycker att jag ska ge henne en tuss hö och bara ge henne nått kilo halm sen.. Är det så bra? Det känns ju som att även om hon är fet måste hon ju få i sig någon näring. För inte kan väl bara halm täcka hennes behov?
Kan det vara nått fel på henne att hon går upp?
Fick nytt hö i förra veckan. Glömde fråga om att få analysen, men jag vet att det är bra hö för det har bonden sagt innan. Måste jag ta en analys på höt ändå?
Jag har riktigt dåligt samvete över att hon ser ut som hon gör och inte blir det bättre att få höra kommentarer om det hela tiden...
Varför går hon inte ner i vikt? Hur ska jag göra?
P.s det är en katt vid hennes framben och inte en fetknöl eller något som hänger ner
Senast ändrad: