bettysmatte
Trådstartare
Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den andra de senaste åren. Har funkat bra. Fram tills nu. Hennes hovar växer inte alls. De slits mer än de växer. Enligt hovslagare går det inte att sko i nuläget. Blodprov visar på b-vitaminbrist, och jag ska börja ge tillskott med en gång. Enligt en försäljare av barfotaboots som jag har varit i kontakt med KAN det gå att använda boots i hagen, men troligtvis funkar det inte så bra pga skavrisk och dylikt.
Vad göra??? Jag inser att jag kommer att få överväga att ta bort min häst om inte problemet rättar till sig med b-vitamin och eventuellt någon typ av hovskydd. Hon måste ju kunna gå ut..... Finns det någon som har stött på ett vettigt skydd som funkar vid hagvistelse under en - förhoppningsvis - rehabperiod?
Vad göra??? Jag inser att jag kommer att få överväga att ta bort min häst om inte problemet rättar till sig med b-vitamin och eventuellt någon typ av hovskydd. Hon måste ju kunna gå ut..... Finns det någon som har stött på ett vettigt skydd som funkar vid hagvistelse under en - förhoppningsvis - rehabperiod?