Häst som äter hundkex?

3rixon

Trådstartare
Hej, i vår hage blomstrar det fullt med hundkex som min ena häst gärna mumsar i sig. Vad jag vet är växten inte giftig och min häst verkar inte må dåligt av att äta av dem. Men vad jag har hört så brukar hästar avstå från att äta dem, varför gör då inte min häst det? Innehåller hundkexet något speciellt som min häst kanske behöver?

Tacksam för svar.

Sv: Häst som äter hundkex?

Håller med ovanstående..tydligen smakar det gott just för honom. Annars brukar hästar rata dessa pga deras fräna smak och speciella doft. Men om betet tryter, då är det inte alls ovanligt hästar äter sådant dom egentligen ratar.

Sv: Häst som äter hundkex?

Kan säkert vara så att det är smaken som lockar helt enkelt. För bete finns det gott om. Tack för svaren :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej, jag har sökt svar på min fråga i forumet men hittat mestadels gamla svar. Så nu frågar jag själv.🙂Bajsätande hästar??? Orsaker? Har...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama