häst slå med benen...!!???

zazza girl

Trådstartare
min unghingst ha börjat slå med benen nu när man ska gå med han till hagen ... han gör likadant när han få mat.. då stå han och slå samtidigt som han äter och han når upp till krubban så han slå i den .....

vad kan man göra för att få han att sluta med det????

det e rätt så jobbigt att höra alla slag hela tiden ......:confused:

Sv: häst slå med benen...!!???

mitt gamla sto lyfta hela tiden när hon åt och när hon väntade på mat, och detta har hennes föl arvt,

Har inget bra råd att ge dig. Men en tanke som slog mig var att ibland så ger man råd om att träna in rörelsen eller en liknande på kommando för att avdramatisera det hela. Kanske ngt att tänka på t.ex. på väg till hagen. Spansk skritt. :idea:

ja det gå nog..ler.. skulle vara häftigt han ha ju ett steg som heter duga.....

I boxen, häng upp pet-flaskor med grus i ett snöre, så han sparkar på flaskorna, det brukar bli tillräckligt obehagligt.

Ute när ni går, så ska det järnlåda i mig inte finnas på kartan att slå men frambenen. Det är just det hingstar gör, står på bakbenen och slåss med frambenen. (I värsta fall alltså)

Jag skulle markera rejält med rösten och framförallt flytta på honom när han så mycket som tänker att veva med frambenen när ni är ute och går.

Ute när ni går, så ska det järnlåda i mig inte finnas på kartan att slå men frambenen. Det är just det hingstar gör, står på bakbenen och slåss med frambenen. (I värsta fall alltså)

För mig är detta kastrerings barrometern som slår över.:devil:

Skämt åt sido, men mina har kastrerats när frambenen börjat vina i luften:crazy: .

jo jag markera med rösten när han gör det ..

men kastrering bli det inte...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 256
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 504
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 541
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar