Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Någon som har råkat ut för detta, att hästen rör sig på tre spår? Har funderingar på spänningar i rygg, men vet inte om jag är på rätt linje. Någon som kan tipsa vart man annars kan "leta"?
Min rörde sej så för ett antal år sedan.. Visade sej att han hade en kota som låg snett i nacken och hade låst bogarna... (vi gjorde böjprov och hittade inget)
Först måste du röntga hästen för att se om det är ngt där, ben och rygg. Däerfter kan en ET eller kiropraktor behandla hästen om inget hittats där. Den kan ex ha snett bäcken.
Att han går på tre spår "märks" inget i ridning (kompenserar säkert) men det som kommer är att han lägger sig i tygeln. Men upptäckte det när han går rakt fram att han tappar baken till höger några steg för att sen styra upp det igen (utan ryttare om man tittar bakifrån) I trav i hagen går han helt till hö med baken men inte under ryttare (men då hänger i handen då) Så nått är vajsing..
Ska lägga till att han inte alltid gått så här utan har kommit senaste månaden, känslan av att "hänga i handen", tänkt att det var jag som är slarvig inte driver tillräcklig jada jada (självanklagelser) o så såg jag att han går på tre spår vissa sekvenser i skritt och 100% i trav i hagen då..
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.