häst på prov

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sussip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 796
S

sussip

kan man ta tillbaka en häst under prövotiden (1 månad) pga hosta?
(beror troligtvis på dåligt hö, aldrig hostat hos mig) jag är säljaren.

Sv: häst på prov

Såklart du kan! Det är ju på prov. Det är väl till för både köpare och säljare! Det är inte bara käparen som ska ha det "bra"!

Hade en häst på prov för många år sedan. Först var säljaren lite ovillig till det, men så kom vi överens om en månad. Hon kom ut och hälsade på hästen och tyckte att ventilationen i det stallet var för dålig. Om jag ville köpa hästen var jag tvungen att flytta den till ett annat stall. Jag gjorde så. I det stallet var hon missnöjd med hagarna. Då ville jag inte flytta igen, utan hon fick ta tillbaka hästen.

Senare kom det fram genom säljarens mamma att tjejen nog egentligen inte ville sälja... Men vi hade ju ett avtal om prövotid, väl dokumenterat i kontraktet så det var inte mycket att göra.

Hade jag köpt hästen direkt hade jag ju teoretiskt kunnat ha den bunden i ett träd;), bortsett från att jag fått djurskyddsmyndigheterna på mig.

Sv: häst på prov

tack för svaret,, saken är den att jag har påpekat höt och de har inte bytt, jag skickade med hö som de gav o efter det hostade hon inte,, är det inte svart på vitt då?... tycker väl personligen att själva grejen att inte byta kanske kommer påverka resten av hästeriet typ? slappt? men de känns lite fel o dömma någon man inte känner heller... ja ska aldrig mer sälja någon häst :(

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka