Att han kan resa mer och du får försaka det för en häst låter rimligt men vad gör ni vid extrakostnader? om du behöver köpa ny sadel, veterinärbesök osv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
400 träning 2 gång i månaden
Hehe, de där 2000 kr hade varit slöseri att lägga på mig :P Skämt åsido så har jag just pga den ekonomiska biten dragit ner rejält på både träning och tävling. Jag vet att jag borde träna mer men det blir för dyrt för mig helt enkelt.Önskar att mina träningskostnader hade varit lika låga. Hopptränar nästan varje vecka á 300 kr och dressyrtränar 2 ggr i månaden á 360 kr. På en månad är jag uppe i närmare 2000 kr.
Jag är å andra sidan inte någon superduktig ryttare så därför behöver jag nog mer hjälp än någon som är mer rutinerad.
Men seriöst - det är ju sjukt dyrt och ändå har jag inte räknat in ens ett spontanköp av en grimma... Hur får ni råd?!
Jag vet att jag borde träna mer men det blir för dyrt för mig helt enkelt.
Vi har delad ekonomi och delar ungefär 50/50 på räkningarna. 4700 kr i månaden blir mina omkostnader för mina hästar (som jag har hemma) Övrigt som eventuellt behövs (ny tråd till stängslet och annat sånt) får snällt inkräkta på övriga pengar som eventuellt blir över. Visst kommer 5000 räcka, men du får tänka så att häst är en sport som inte ger utrymme för annat. De flesta som har häst får vackert välja bort resor, kläder mm.. . . . . . . . . . . . . . . . .Per år . . . . . . Per månad
Boxhyra . . . . . . . . . 28 800 kr . . . 2 400 kr
Medlemskap . . . . . 250 kr . . . . . . 21 kr
Anläggningshyra . . 1 000 kr . . . . . 83 kr
Hovslagare . . . . . . . 7 800 kr . . . . 650 kr
Ridlektioner . . . . . . 11 250 kr . . . . 938 kr
Vaccination . . . . . .. 500 kr . . . . . . . 42 kr
Försäkring . . . . . . . . 8 200 kr . . . . . 683 kr
Avmaskning/Vacc . 1 000 kr . . . . . 83 kr
Summa . . . . . . .. 58 800 kr. . . . 4 900 kr
Nu har jag räknat lite högt på ridlektioner för de kostar inte riktigt 250 kr st, men bra tränare är en post som är mkt viktig för mig så den får vara lite för hög.
Den som inte är medräknat här är
* Utrustning
* Bensin
*Evt inköp av transport
*Evt tillskott av foder som mineraler, betfor etc
Men seriöst - det är ju sjukt dyrt och ändå har jag inte räknat in ens ett spontanköp av en grimma... Hur får ni råd?!
Det är ju det man som hästägare ständigt drömmer om, eller hur !En triss-vinst skulle sitta fint.
Funderar på vad annars jag kan göra med 58 000 kr på ett år...
Operera tuttarna
Lyxresa till Hawaii för två
1 st riktigt fin handväska
116 000 HubbaBubba
Usch, den där kalkylen var rent skrämmande! Var det syftet @skiesabove
Sant.
Hur har ni gjort den ekonomiska uppgörelsen hemma?
Sambon betalar allt. Jag sparar nästan alla mina pengar, betalar oftast sadlarna och lite smågrejer själv.
Funkar bra för oss.
Glöm inte veterinärkostnader, dom skenar lärt iväg när olyckan är framme.