Jag är så sugen på att köpa häst igen efter flera års uppehåll pga graviditet och barn. Men jag är så kluven på om jag tar på mig för mycket och det bara blir stress och ständigt dåligt samvete istället för en underbar hobby och andningshål i vardagen.
Någon som har haft liknande tankar? Hur har ni resonerat?
Jag kommer isåfall ha hästen inackorderad och funderar på helinackordering ett tag (även om jag föredrar att göra sysslorna själv) så att jag kan fokusera på ridningen och spara tid då jag 4 dagar i veckan kommer åka ut på kvällstid runt kl 18.30
En bra lösdrift har jag också i tankarna.
Funderar på medryttarr också två dagar i veckan också.
Kommer jag bara ha ständigt dåligt samvete mot familjen och hästen?
Skulle gärna höra tankar från er andra med familj och inackorderad häst.
Jag är så kluven!!
Nu såg jag att du ville ha tankar från de som är inackorderade men kanske kan svara ändå.
Jag har hästarna hemma utan inhyrda, så jag kan styra allting till min egna kalender och vardag.
Att vara helinackorderad skulle nog vara en smart idé att börja med och utgå ifrån. Då kan man fortfarande ha utrymme att vara mer flexibel tänker jag?
Det lär väl inte vara nåt bekymmer om man vill mocka eller göra nåt annat nån dag ändå?
Jag jobbar även heltid och har två småbarn. Jag har dåligt samvete för lite allt möjligt jag inte hinner med sol jag vill.
Med heltidsjobb, småbarn och gård och hästar. men det är även delar jag behöver ha i mitt liv sas.
Hästarna skulle jag aldrig överge så jag (vi) pusslar. Och pusslar.
Däremot prioriterar jag inte ridning/träning på samma sätt längre utan har väl hittat nån ,förhoppningsvis tillfällig, medelväg.
Har inte dåligt samvete att jag rider sent (barnen ska ju sova) eller går ut i stallet direkt efter jobbet (de har en pappa också) eller liknande.
Man måste ju få ha
sitt också utan att det ska behöva sätta sej på samvetet