Häst med stupande kors

Sockerbit

Trådstartare
Vilka för- och nackdelar finns det med en häst som har ett relativt stupande kors? Vad kännetecknar dessa hästar? Påverkas rörelserna?

Jag kollar på häst och har mer eller mindre fallit för en häst men den enda haken just nu är att hästen har ett rätt så stupande kors. Rent kosmetiskt så tilltalar det inte mig men jag vill veta vad för påverkan det har rent funktionellt och om man bör undvika dessa hästar?

Sv: Häst med stupande kors

Alla hästar är individer och alla höstar tar sig framåt med olika metoder. Har sett hästar med riktigt stupande kors på GP nivå inom både hoppning och dressyr.
Det man måste se är till helheten.
Är ryggen kort eller lång? Är bakdelen och ryggen musklad? Hur är benens vinklar? Är hästen bekväm att sitta på? Arbetsvillig?
Finns en helhet att ta hänsyn till!

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 920
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 221
Senast: MML
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 877
Senast: Habina
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21