L
Linda88Victory
Hej! Jag behöver både tips och råd över hur jag ska gå till väga. För ca 3,5 år sedan (idag) så såldes halvblodet VIctory ifrån hemmet och nu efter 2,5 år så lyckades jag köpa tillbaka honom men dock skadad. Tidigare hade han aldrig varit skadad. Han har nu varit hos mig ett år sedan jag tog hem honom. Vi tror det är något fel i bakknäet påvästra sidan då kan inte riktigt vill ta ut steget. I början när vi fick tillbaka honom så var han halt. Men bara i trav och galopp. Nu idag så är han inte halt men däremot ser han stel ut och vill inte sätta under sig med något av bakbenen riktigt ordentligt. Men fortfarande så är han så många gånger bättre nu än för ett år sedan. Och han har livsgnista så det heter duga! Vi har fått veta av tidigare ägaren att han var med om en transportolycka där då transporten välte ner i diket. Dom hade krachat in i hinder med honom och han har stegrat sig för en motorcykel och vridit till sig och sedan så har han trampat ner i ett hål på en åker under en galopptur. Och därmed när vi hämtade honom så var han sommarskodd på vinterunderlag (dvs snö och is). Vi vet också att ca 1 m,ånad efter att dom tagit hem honom så var dom på hoppträning i göteborg. Och då var hästen helt omusklad eftersom han hade stått hos oss en längre tid eftersom det hade varit väldigt mkt i famlijen då.
Och för en vecka sedan så var vi ner till Sala till en man vid namn Sven Lidblom. Han rekommenderade mig att röntga honom ochg han trodde att korsbandet skulle vara av. Men om det är av, jag har f¨åttt för mig att hästar med korsbandet av inte ens kan gå? Och han har ju inte ens ont i dagsläget? .. Finns det någon på denna planet som kan hjälpa mig? Vill verkligen få honom bra. Och så länge han inte har ont så får han gå kvar. I framtiden så finns en eventuell röntgen i bilden. Någon som har liknande problem med sin häst?
//Linda
Och för en vecka sedan så var vi ner till Sala till en man vid namn Sven Lidblom. Han rekommenderade mig att röntga honom ochg han trodde att korsbandet skulle vara av. Men om det är av, jag har f¨åttt för mig att hästar med korsbandet av inte ens kan gå? Och han har ju inte ens ont i dagsläget? .. Finns det någon på denna planet som kan hjälpa mig? Vill verkligen få honom bra. Och så länge han inte har ont så får han gå kvar. I framtiden så finns en eventuell röntgen i bilden. Någon som har liknande problem med sin häst?
//Linda