Häst i Jönköping

K

Kameljont

Hej!

Nu i höst flyttar jag till Jönköping för att plugga och har fått möjligheten att ta med min foderhäst ner.

Nu till min fråga:

Går det att ha häst i Jönköping utan att ha en bil? alltså gång, buss eller cykel till stallet, även vintertid utan att det tar för lång tid fram och tillbaka.

Sv: Häst i Jönköping

Det finns stall i Klämmestorp. Dit tar du dig enkelt med buss om du kommer för långt bort för att cykla eller gå.

Hurvida de finns lediga platser vet jag dock inte.

Målskog och rickarp i bankeryd kan du också ta dig till med buss från jönköping.

Bussturerna till dessa platser är täta.

finns säkert fler ställen med bra komunikationer, men de känne rinte jag till.

kl

När jag bodde i jkpg hade jag mina hästar i Barnarp/Tokarp och Mariebo. Lätt att nå med buss=) Kolla runt där=)
Som älgen nämner oxå vid Klämmestorp, typ vid jönköpings fältrittklubb

Svarar er båda två:

Tack för svaren! Det låter ju som om det skulle kunna funka ganska bra ändå att hitta stall o så :laugh:

haha, nu ska jag bara ta mig i kragen och göra det också...

Du kan ju alltid annonsera var du söker stallplats någonstans. Vilken del av stan som blir smidigast beror ju lite på vad du ska bo.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 604
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 836
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv