Häst i innerstaden

H

Hildan

Hej!
Jag vet inte om jag postat i rätt forum nu, men jag har en fråga om tillstånd att ha hästar i stan.
Det är så att jag och det ungdomsförbund jag är med i har diskuterat möjligheterna att ha en häst i vårt demonstrationståg på 1a maj i Stockholm. Vi har både hästar och ryttare men vet inte riktigt om det är rent lagmässigt genomförbart. Vart ska man vända sig, och finns det något speciellt man bör tänka på, både angående hästen och själva tillståndsansökan? Alltså är det något speciellt man bör ha fixat innan man skickar in en ansökan, till vem man nu gör det. Polisen, kommunen, något annan?

Tacksam för svar
/Hilda

Sv: Häst i innerstaden

Det är fullt tillåtet att rida i stan så länge det inte finns lokala ordningsstadgar som förbjuder ridning. Vill ni ha dem i demonstrationståg så bör ni ta upp det när ni söker tillstånd för demonstrationen, att söka tillstånd är obligatoriskt med eller utan hästar.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 692
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 385
Senast: Mustang
·
Äldre En torsdagskväll med en lite halvt mörbultad hjärna börjar tankarna på framtiden att snurra runt lite för mycket (varför leva i nuet...
Svar
7
· Visningar
865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka