Häst glansmedel, kan det vara något?

Jockey

Trådstartare
Hej!
jag undrar om det finns nån som provat spraya på häst glansmedel på sitt egna hår? kan det vara dåligt på nått sätt?
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Jag har gjort det hundra gånger. ;)
Ta i topparna, för det blir lätt fett uppe vid rötterna. Och så luktar det ju pälsglans.

Cowboy magic = bästa grejen :D
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Kan inte svara för hur mycket det sliter på håret, men spraya för guds skull inte inomhus.
Oavsett hur försiktigt man är så kommer det hamna på golvet och när man inte ont anande ska gå förbi där man sprayade så är golvet som en isbana.

Vet av egen erfarenhet.

:laugh:
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Jag med!:o Vet inte hur många gånger jag själv ramlat och hur många gånger jag orsakat ramlingar! Till och med hundarna halkar!:eek:
Det går inte att skura bort!

kl

För den som håller på med no-poo kan använda Sjöbogårdens pälsglans! Den är godkänd för det!:)
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Perfekt tack! Har faktiskt precis börjat med no-poo å har just det märket! :)
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Kan inte svara för hur mycket det sliter på håret, men spraya för guds skull inte inomhus.
Oavsett hur försiktigt man är så kommer det hamna på golvet och när man inte ont anande ska gå förbi där man sprayade så är golvet som en isbana.

Vet av egen erfarenhet.

:laugh:

Jag var ovanligt dum en dag och sprayade pälsglans (avsedd för hund) på vår papillon efter dusch av honom.
Han sprang sedan runt och skakade pälsen på hela undervåningen.
Ja, det går väl ganska lätt att lista ut resultatet av det :arghh::banghead:
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Använder också Sjöbogårdens. Kanonbra!

Men som sagt, golvet blir halt så stå med huvudet över en handduk eller nåt. Jag brukar stå i duschen, där går det skölja bort från golvet. Sambon hatar det.
Katterna däremot tycker det är skitkul när jag sprayar håret, man kan sladda som en galning efteråt! :D
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Jag använder Cowboy Magic. Har långt hår och tar en droppe stor som lillfingernageln, annars blir det för mycket. Topparna håller mycket längre nu!
 
Sv: Häst glansmedel, kan det vara något?

Var bara tvungen att testa sjöbogårdens, då jag ändå har den hemma. Funkade riktigt bra :) Mjukt och lent plus att det gick lätt att borsta ut håret :) Tack för tipset, blir till att använda flera gånger :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 473
Senast: et_flickan
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 428
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp