Häst Förmedlare Lurare?

L

lilla_lina

Härst förmedlare/ Häst handlare :confused:
Hej!
Jag har köpt en häst av en förmedlare/handlare.
Hon utgav sig att ge 1års garanti eller återlämnings rätt.
Men så var inte fallet.
Det var döljda fel på hästen då jag tyckte att hon skulle ta tillbaka hästen.:mad:
Men hon hänvisa mig till föregående ägare men det är ju hon som har sålt hästen eller :confused:
Och föregående ägare vill inte ha med den hästen att göra mer för föregående ägaren hade sålt den till henne utan garantier.
Hur ska jag göra vem ska jag hänvisa mig till.
Akta er för henne för jag är inte den ända som har blivit lurad av henne nu när jag har sökt fakta om henne.

Sv: Häst Förmedlare Lurare?

Vad det gäller dolda fel så är det ju upp till dig att bevisa att de fanns innan du köpte den och upp till förra ägaren att bevisa att de INTE fanns där.

Hur gick veternärbesiktningen ?

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 904
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 797
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej jag har då en fråga ang försäljning av häst.En kompis till mig har en häst som hon ska sälja det står i hennes kontrakt som hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 467
Senast: corzette
·
F
Ekonomi & Juridik Min kompis har länge sökt efter en PRE -valack och hon har nu hittat en 5-årig skimmel nere i Skåne. Hästen förmedlas genom ett PRE...
2
Svar
26
· Visningar
5 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka