Häst fick poliseskort

(Ridsport)
(Uppdaterad torsdag kl 20:15) Helgens snöoväder orsakade trafikkaos på E6 genom Halland. Det södergående körfältet på motorvägen var avstängt under flera timmar på grund av en trafikolycka. En hästägare, på väg till Hallands djursjukhus med en sjuk häst som skulle opereras, hamnade i en svår situation.

Läs mer...

Sv: Häst fick poliseskort

Sorgligt att hästen dog men ändå underbart att man kan få hjälp när man verkligen behöver!

:bow: till polisen

Ja tråkigt att den inte klarade sig.

Men att få poliseskort brukar inte vara några problem om de inte har häcken fullt av annat.

En kompis till mig hade en akut transport från växjö till helsingborg med sin häst och ringde polisen och förvarnade att hastigheten nog inte skulle hållas då fick hon eskort alla 18 milen...

Hästen avlivades dock på operationsbordet....

Gira

Usch för snöoväder!
Jag satt själv fast på E6 an med min nya häst som gått över bommen väldigt illa och hade panik.
Stod intill kanten på sveriges mest trafikerade väg med en panikslagen häst..

Kan passa på att säga ett gott ord om alla som hjälpe mig och min nya häst :)
10 brandmänn(räddningstjänst), 2 poliser, 1 veterinär, 2 doser lungnande och en trasig transport senare kunde hästen tas till ett närliggande stall (i höjd med falkenberg) för vård och vila.
Veterinären var helt underbar! polisen följde oss till stallet och brandmännen hade verkligen teamwork inne i trailern för att få loss hästen.

Hästen klarade sig med skrapsår och en rejäl blodutgutning under bröstkorgen (hängde i ca 1,5 h), hon får komma hem nästa vecka med lastbil istället :)

En kompis till mig hade en akut transport från växjö till helsingborg med sin häst och ringde polisen och förvarnade att hastigheten nog inte skulle hållas då fick hon eskort alla 18 milen...

:bow:
Ska ha det i åtanke ifall det skulle hända min häst att vi skulle behöva komma iväg akut. Eller någon annan häst.
Bra att man kan få dispens (hjälp) att komma fram fortare när det är akut.

Förhoppningsvis slipper jag vara med om det.

Trist att hästen dog..... men en eloge till polisen som hjälpte till :bow:

Usch för snöoväder!
Jag satt själv fast på E6 an med min nya häst som gått över bommen väldigt illa och hade panik.
Stod intill kanten på sveriges mest trafikerade väg med en panikslagen häst..

Kan passa på att säga ett gott ord om alla som hjälpe mig och min nya häst :)
10 brandmänn(räddningstjänst), 2 poliser, 1 veterinär, 2 doser lungnande och en trasig transport senare kunde hästen tas till ett närliggande stall (i höjd med falkenberg) för vård och vila.
Veterinären var helt underbar! polisen följde oss till stallet och brandmännen hade verkligen teamwork inne i trailern för att få loss hästen.

Hästen klarade sig med skrapsår och en rejäl blodutgutning under bröstkorgen (hängde i ca 1,5 h), hon får komma hem nästa vecka med lastbil istället :)

Underbart att läsa om hur väl det kan fungera!
Och underbart att det gick så bra för dig och din häst under omständigheterna!

Ja, tror att hon kom från Halmstad, Falkenberg, där runt ikring.
Det var förövrigt veterinären som fixade en stallplats åt oss och erbjöd sig att kolla till min häst under tiden hon måste stå där innan lastbilen kommer till veckan. Hon erbjöd sin privata tid, enormt fin människa!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Helgens snöoväder orsakade trafikkaos på E6 genom Halland. Det södergående körfältet på motorvägen var avstängt under flera...
Svar
7
· Visningar
1 540
Senast: stjarnfrugt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama