Häst fick lida med brutet ben

Sv: Häst fick lida med brutet ben

Jag menar att JAG har ingen kunskap om vilken kunskap det finns i jaktskytteklubbar! Och det gör att jag känner att jag skulle inte blint lita på att det skulle bli bra om jag bara ringde en jaktskytteklubb!

Självklart finns det ju seriösa jägare, men tyvärr så har jag ett par gånger väldigt dålig erfarenhet av jägare! :(

I ett av fallen pga att jag vet en som helt lagligt får vara med och jaga trots rejäla alkholproblem.

Och i ett annat fall vet jag en jägare som uppför sig så vidrigt att jaktlagen börjat undvika honom! Jag känner en jägare i samma jaktlag. Och sistnämnda jägare har befogenhet för eftersök, han är den som ansvarar för att avliva tågskadade djur på min farsas mark. Sista nämnda jägare har bla när han skulle avliva en burfångad räv till en bekantas stora fasa skjutit bakbenen av räven och sen låtit den hasa sig iväg. När min bekanta ifrågasatte vad han gjorde fick han svaret att jägaren ville träna sin nya jakthund lite. Jag kanske är blödig, men jag skulle aldrig be den jägaren att avliva ett av mina djur!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under en veckas tid förvärrades den halta, 18-åriga hästens hälta. När hästägaren ville avliva av både ekonomiska skäl såväl som för att...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
12 565
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 20:e januari hände det som inte fick hända. Lina Jansson Lindbergs hästar blev skrämda av smällare och flydde från hagen. Hon...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kristina Borgs häst Ibbe blev snabbt sjuk och någon veterinär fanns inte tillgänglig. Det hela slutade med att familjen själva fick ta...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka