• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 344
F

Fladde

Min häst behöver hasskudd bak i boxn och nu undrar jag var kan man köpa såna?

Sv: Hasskydd

Det brukar finnas på välsorterade ridsportsaffärer.
Tror t.o.m. att hööks har (?)

Får hon liggsår eller?

Tror det :crazy:

Hon fick först ett sår på hasen förr ca 3 mån sen som blev bra men nu har hon fått sår på bägge bak o dom blir aldrig riktikt bra.

Mer strö, strö som ligger kvar och inte far runt, och gummerade väggar kan oxå hjälpa till. :)

Min häst får lätt liggsår, tunn fjantig fullblodspäls som inte tål något ;)
Jag började använda torv med bädd, och sedan dess har det inte kommit tillbaka *ta i trä!* I halm och spån är det hopplöst, han får tillbaka det första natten hur mycket strö man än lägger in.
Visst kan man ha hasskydd också, min min hatade dem verkligen! Ofta är de täta i neopren, andas inte så hästen blir fuktig under och passformen är sisådär.

Ska prova hasskydden ifl.
Okej vi får inte ha Torv där jag står nu :crazy:

Synd att ni inte får ha torv, men d e inte så mycket man kan göra åt.
Du ska inte prova sånadär gummimattor att ha under spånet då?
Har hört mycket positivt om dem, och då slipper hästen gå som om den konstant hade transportskydd på sig pga hasskydden ;)

Kan tipsa med TL Tricos hasskydd. Det materialet andas. Man kan sätta på det på ett blött ben och det torkar igenom. Jag har deras stallbandage och tycker att de är kanonbra!
Tl Trico

Just nu håller jag på och provar mitt Back onTrack hasskydd. Det ger ju värme också framförallt. Har köpt det till min spatt häst.
Back On Track Det finns inga bilder på dem där dock. Jag har en usel bild som jag tagit hemma, om det kan vara värt nåt.
MVH Asmodeus

asmodeus skrev:
Kan tipsa med TL Tricos hasskydd. Det materialet andas. Man kan sätta på det på ett blött ben och det torkar igenom. Jag har deras stallbandage och tycker att de är kanonbra!
Tl Trico

Just nu håller jag på och provar mitt Back onTrack hasskydd. Det ger ju värme också framförallt. Har köpt det till min spatt häst.
Back On Track Det finns inga bilder på dem där dock. Jag har en usel bild som jag tagit hemma, om det kan vara värt nåt.
MVH Asmodeus

Lägg gärna ut bilden:)

hasskydd sitter illa,.. iallafall på dom 2 hästarna jag har provat det på. det gled ner och satt runt hoven på morgonen..
sen så hatade hästarna dem.. mycket stamp i golvet.. :mad:

kanske köpa gummimattor till golvet i boxen? :confused:

Det vore kanske nånting till våran häst. Han är lite svag eller vad man ska säga i haserna och han har nu fått liggsår. Två flugor i en smäll. :) Men vi ska nog fixa permanentbädd också.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
17
· Visningar
870
Senast: Wembley
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: morgaine
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka