harva och så nytt gräs..

C

CeciliaAndersen

hur lång tid tar det efter att man harvat och slängt ut gräsfrön innan det tar sig? vi harvade och slängde ut fröer för 2 veckor sedan, men det tar sig inte?
har vi gjort fel, eller ska man göra något annat också?
vi bor i Skåne :D här är ju säkert +12 minst på dagarna..

Sv: harva och så nytt gräs..

Det beror väl på nederbörden också... Sådde betesvall för 2 år sedan och jag har förmig att det tog rätt lång tid innan det tog sig, nu minns jag dock inte vädret :grin: Ska så ena hagen nu i vår men än är det lite för kallt i marken här. Bor i Stockholmsområdet.

Det måste vara hyfsat varmt hela dygnen (även i backen) för att fröna skall gro, sen får det inte vara så torrt heller.

Det tar oftast ett par veckor innan det tittar upp.

Första året ska man inte släppa hästar på vallen, andra året brukar vi - efter en första putsning - släppa på hästarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 144
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25