harva och så nytt gräs..

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaAndersen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 763
C

CeciliaAndersen

hur lång tid tar det efter att man harvat och slängt ut gräsfrön innan det tar sig? vi harvade och slängde ut fröer för 2 veckor sedan, men det tar sig inte?
har vi gjort fel, eller ska man göra något annat också?
vi bor i Skåne :D här är ju säkert +12 minst på dagarna..

Sv: harva och så nytt gräs..

Det beror väl på nederbörden också... Sådde betesvall för 2 år sedan och jag har förmig att det tog rätt lång tid innan det tog sig, nu minns jag dock inte vädret :grin: Ska så ena hagen nu i vår men än är det lite för kallt i marken här. Bor i Stockholmsområdet.

Det måste vara hyfsat varmt hela dygnen (även i backen) för att fröna skall gro, sen får det inte vara så torrt heller.

Det tar oftast ett par veckor innan det tittar upp.

Första året ska man inte släppa hästar på vallen, andra året brukar vi - efter en första putsning - släppa på hästarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 405
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 158
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka