Härstammnings kontroll?

Hallau

Trådstartare
Jag har varit i kontakt med SIF och läst deras regelr angående härstammningskontroll för hästar som ska bedömmas. Men hittar bara att det står "fullständig härstammning". Är jag bilnd eller? Har för mig att jag hört tidigare att det ska vara 3 led.
Så hur många led är en fullständig härstammning??
(Jag har frågat sif men för inga svar annat än att jag ska läsa i regelboken.)

Sv: Härstammnings kontroll?

Härstamningen ska kunna ledas till Island för att hästen ska kunna reggas som islandshäst. 3 leds känd härstamning för hingstar har jag fått lära mig, men det finns ju hingstar med kortare känd stam, t ex norskfödde Ringó fra Ringerike som har okänd far.

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 412
Senast: Vicks
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 292
Senast: Svartkatt
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Västeråsträffstråden
  • Låna ut pengar?

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023