Härstammning??

pomelo

Trådstartare
Min kille är efter Lavirco, morfar Exceller. han är ridhäst nu och jag kan inget alls om galoppstammar, men vad jag har förstått så ska det vara fin stam.. undrar nu om nån känner till något om detta?? vore lite kul.. :rofl:

jo, det stämmer. han är fem år idag, och ett riktigt charmtroll. hur kopplade du det så snabbt (imponerad)???? :bow:

Har träffat honom som föl och åring bara. Var en "dyring" som man nog hoppades ganska mycket på från början.
Vad jag kan minnas så var/är det en fruktansvärt snygg häst med trevliga gångarter!!
Var det Aniara som var mamma?
Eller vänta nu, det måste ju vara czardas!!
Czardas mamma är syster med vårat "stamsto" Dansa.....

Vad kul!! Ja, de sa att han kostade en del som bebis, men levde väl aldrig riktigt upp till det.. Han är jätte snygg fortfarande, en sån där som drar blickar till sig.. Föll pladask när jag var o tittade på honom :love:
Har bara haft honom hemma en o en halv vecka men vi stormtrivs redan med varandra. Han är som sagt ett riktigt charmtroll, och verkar verkligen njuta av livet på landet.. Har aldrig träffat en häst som är så arbetsvillig! så du har egna galoppörer??

Har inga egenägda hästar i träning men jobbar hos en amatör tränare som föder upp hästarna själv så dom är ju som mina "bebisar"!!!
Sen har jag ett fullblod som ridhäst och hon är dräktig nu så förhoppningsvis ska det bli en supergaloppör av det fölet :D

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Miiikaela_
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama