emlem
Trådstartare
Jag och 2 andra ryttarekipage red ut tillsammans för några dagar sedan, hästarna känner varandra, den ena är rätt het vilket fick min häst att bli pigg vilket i sin tur resulterade i att han skrittade långsammare och drog ner huvudet för att sedan slänga upp det (ala shampoo reklam) under hela ritten jag provade lite allt möjligt men inget hjälpte.
Nån som har nått bra förslag på hur man får stopp på detta headbanging beteende? vill inte behöva rida ut med hockeyhjälm när jag rider med andra för att undvika att få nyllet demolerat
Note* vi har känt varandra i närmare ett år men jag har inte varit hans medryttare mer än en månad och han är ganska ung och inte superutbildad.
Nån som har nått bra förslag på hur man får stopp på detta headbanging beteende? vill inte behöva rida ut med hockeyhjälm när jag rider med andra för att undvika att få nyllet demolerat
Note* vi har känt varandra i närmare ett år men jag har inte varit hans medryttare mer än en månad och han är ganska ung och inte superutbildad.