Harry headbanger

emlem

Trådstartare
Jag och 2 andra ryttarekipage red ut tillsammans för några dagar sedan, hästarna känner varandra, den ena är rätt het vilket fick min häst att bli pigg vilket i sin tur resulterade i att han skrittade långsammare och drog ner huvudet för att sedan slänga upp det (ala shampoo reklam) under hela ritten:meh: jag provade lite allt möjligt men inget hjälpte.
Nån som har nått bra förslag på hur man får stopp på detta headbanging beteende? vill inte behöva rida ut med hockeyhjälm när jag rider med andra för att undvika att få nyllet demolerat:cautious:

Note* vi har känt varandra i närmare ett år men jag har inte varit hans medryttare mer än en månad och han är ganska ung och inte superutbildad.

Sätt på en martingal så slipper du riskera att bli knockad.

Sen hängde jag inte riktigt med på det där med att hästen skrittade långsammare när den blev pigg men det kanske bara är jag som är lite trög. ;)

Sen hängde jag inte riktigt med på det där med att hästen skrittade långsammare när den blev pigg men det kanske bara är jag som är lite trög. ;)

Vet inte om det är samma med @emlem men min häst när han blir pigg(are än vanligt), speciellt om det är under påverkan av en annan häst får någon form av kortslutning.
Han vill fram, men istället för att öka på takten och föra energin framåt så tar det lixom "stopp" och han står nästan och stampar på stället istället. Trots lång tygel och jag som driver.
Benen och hjärnan kopplar lixom inte :p
Då kan det komma små kast, men även luftsprång eller andra krumelurer från Våd

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka