Harley VDL

Behati

Trådstartare
Harley VDL (Heartbreaker x Carthago Z)

Hittade precis honom och kan inte mer än att säga DEN vill jag ha:love:, eller snarare mitt sto vill ha en dejt;)

Har både sökt härinne och på goggle, men jag hittar varken hingsthållaren utomlands eller någon importör av honom här i Sverige...:(
Någon som vet om det är någon som tar in honom, eller någon som man kan fråga?

Sen också om det är någon som har mer kolla än jag har! avkommor, tävlingsresultat m.m...

http://www.pro-stallions.com/stallions/harley_kwpn_08.wmv

Sv: Harley VDL

Vi har ett sto föl efter Harley som vi är super nöjda med!! Blev klass 1 på mönstringen!

aha... ska kolla hemsidan om jag hittar något! tack tack:bow:

Har ju fått mina pekpinnar här innan när jag länkat till någon hemsida men om vi säger så vdlstud.com, för att komma till den Holländska, och se för att komma till den svenska, nu direktlänkar jag ju inte så det måste väl vara ok :confused:

Maila dem de vet säkert hur du ska gå tillväga :)

Lycka till, hingsten är ju superläcker :love:

Måste erkänna att jag ar mkt nyfiken på denna hingst! Intressant stam! Hur gamla ar hans äldsta avkommor?

Kolla precis på vdl svenska hemsida o de hade inte med honom i sitt program för 2009. Synd för jag gillar honom skarpt!

*kl*

Trodde faktiskt att jag skulle bli imponerad men jag blev bara besviken. Jättesöt men jättedålig rygg och la baken på sidan i de sprången man hellre skulle vilja se lite mer scoop på. Dessutom så tycker jag inte galoppen var så imponerande när det gäller storlek fick väldigt långt på alla distanser och fick hoppa mer på fart än styrka.

Har ser ut att vara väldigt liten??

Nu har jag verkligen tittat, men jag ser inte att han lägger bakbenen åt sidan. I vilka spång tycker du att han gör det?

Visst kunde han haft mer rygg, men hur många perfekta hingstar finns det? Jag kommer inte på en enda.

*kl*

Trodde faktiskt att jag skulle bli imponerad men jag blev bara besviken. Jättesöt men jättedålig rygg och la baken på sidan i de sprången man hellre skulle vilja se lite mer scoop på. Dessutom så tycker jag inte galoppen var så imponerande när det gäller storlek fick väldigt långt på alla distanser och fick hoppa mer på fart än styrka.

Har ser ut att vara väldigt liten??

Han e nog inte så hög, men jag tycker lite av hans teknik o väg fram till hindret störs pga ryttaren.El:confused:

NEEEJ:eek::eek: du skojar?!

måste undersökas närmre! precis när jag hittat något jag verkligen gillar!:cry:

Vad jag har förstått så är säkraste sättet att komma åt Harley att åka med sitt sto till Holland.
De jag känner, som har en underbar liten Harleyunge, tog hem mamman från Holland, då dräktig med Harley.

Om fler stoägare efterfrågar honom kan man ju alltid hoppas på att Harley tillbringar någon avelssäsong i Sverige inom snar framtid.....:bump:

Harley är 167 cm. Intressant stam! (Heartbreaker x Carthago)
Heartbreaker talar ju för sig själv och
Harleys mamma Larthago har gått mängder utav 140 - 150 klasser. .

Om fler stoägare efterfrågar honom kan man ju alltid hoppas på att Harley tillbringar någon avelssäsong i Sverige inom snar framtid.....:bump:

Man kan ju alltid hoppas :d ;)

Någon sa att han verkade liten, men 167 tycker jag är väldigt lagom! Det var nog mer ryttaren som var av det större slaget ;)

Vi kanske skulle få ihop några ston till Harley bara genom den här tråden?

Jag skulle absolut kunna tänka mig den hingsten :)
Får jag bara hälften så fint föl som mina kompisar har efter honom är jag nöjd :banana:

Någon sa att han verkade liten, men 167 tycker jag är väldigt lagom! Det var nog mer ryttaren som var av det större slaget ;)

Vi kanske skulle få ihop några ston till Harley bara genom den här tråden?

Jag skulle absolut kunna tänka mig den hingsten :)

det låter som ett bra initiativ!Det är verkligen en trevlig hingst!Kan inte Nilkas .A tävlahonom?:angel:

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Avel Som vissa av er kanske kommer ihåg så hade jag ute en tråd innan där jag ville ha tips om hingst till mina ston..... Iallafall så...
2
Svar
34
· Visningar
3 440
Senast: Behati
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Guld
·
  • Låst
Avel Användningsråd för årets nya hingstar 3-åringar: Coriall 1101 En hoppbegåvning med intressant hopphärstamning som även visat prov...
Svar
6
· Visningar
1 779
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31