Magiana
Trådstartare
Jag hade fläta i nacken tidigare och när jag hade den behövde jag inte tänka på att fixa med håret stup i kvarten. Nu blev det så kort att flätan bara blev en tjock stubbe. Det blev inte bra helt enkelt. Kanske funkar det bättre med tunnare hår?Är kriterierna fluffigt fram och att inte visa pannan så låter det för mig som att det enda alternativet är att klippa luggen till lugg igen
Om inte någon flätvariant känns som det går att göra till din egen stil, såklart.
Själv har jag för tunt hår för att en traditionell lugg ska funka, kör snelugg om vädret tillåter men oftast är den uppsatt uppåt med volym eftersom jag inte gillar när det fluffar sig.
Övrigs hårlängden är nog ett problem jag inte förstår, hår till skuldrorna låter långt för mig som har ett hår som aldrig når mycket längre än till axlarna. Föredrar själv hög tofs tycker inte att det är meckigt att sätta om till låg och tillbaka igen vid behov, tex när hjälmen ska på.
Vad är det som är meckigt med det, och hur gjorde du innan?
(när jag klippte mitt hår kort på riktigt var det ett tag misstänkt likt @mandalaki s bild här ovan, fan vad jobbigt det var! Gillade det inte alla och krävde massa jobb för att jag skulle kunna med att se mig själv i spegeln. Men ivägen var det i alla fall inte )