Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den fluffiga luggen är för lång på högra bilden.
Jag har ingen frisyr alls just nu. Det är bara en jävla massa hår oavsett hur jag sätter upp det eller inte.
Jodå
Den är mest praktisk för tillfället ja. Men jag hatar det och jag är på dåligt humör. Det går inte att snickra när man är arg för då blir det fel. Så jag får absolut inget gjort idag. (Och jag som har så ont om tid jämt borde verkligen sätta fart.) Dessutom kan jag inte ha knut när jag ska rida så det är ingen bra vardagsfrisyr heller.Förresten, i ett försök av att bemöta att du tycker att håret känns i vägen hur du än gör. Om vi bortser ifrån att du känner dig som nidbilden av en sträng skolfröken i en knut, så måste det väl ändå vara den frisyren som är mest praktisk för en dag utomhus överhuvudtaget (bortsett från rakat hår) och som är absolut minst i vägen?
I den svarta tröjan ser håret jättebra ut. I den vita tröjan står håret åt alla håll, som om du just rullat ur sängen. Det är mycket, mycket bättre som du har det nu.Håret ska av. Det är bestämt. Jag står inte ut med "slickad" look. Den högra bilden är tagen 5 augusti, den vänstra idag. På dagens bild ser jag helt förjävlig ut .
Då har du kanske inte sett hur det verkligen ser när jag rullat ur sängen?I den svarta tröjan ser håret jättebra ut. I den vita tröjan står håret åt alla håll, som om du just rullat ur sängen. Det är mycket, mycket bättre som du har det nu.
Möjligen kan löpträning fungera i ett sånt här läge. Men jag är för fet för sånt.Jag tror att du behöver yoga och lugna ner dig!
Det här är ju ett värre i-landsproblem än när min iphone totalkraschade för ett par veckor sedan. (Fick en ny igår )
Det också?Möjligen kan löpträning fungera i ett sånt här läge. Men jag är för fet för sånt.
Men herregud Magiana, kan det bli mer nattsvart hos dig?Möjligen kan löpträning fungera i ett sånt här läge. Men jag är för fet för sånt.
Ja och?Det är ju platt
Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle låta luggen växa ut så att det sen kunde klippas tillsammans med resten av håret. Jag har haft lugg sedan barnsben och oftast långt hår. Jag köpte inte frisörens idé men tänkte jag skulle ge det en chans så jag har låtit luggen växa. Nu håller jag på att bli galen över det. Luggen är ivägen jämt och går inte att sätta upp, åtminstone inte så att det blir snyggt. Uppsättningen måste dessutom klara av att man sätter en ridhjälm på huvudet. Jag fullkomligt hatar att ha håret slickat bakåt på något sätt så hårband, hårspännen och sånt skit går bort. Att ha det utsläppt är inte heller ett alternativ. Att sätta luggen bakom örat går inte än och är ändå inget alternativ för det ligger inte kvar när det blåser eller när jag böjer mig ner.
Längden på resten av håret blev inte heller bra vid klippningen. Det går till skuldrorna ungefär. Att sätta upp i fläta går inte bra. Jag har tjockt hår och det blir bara en stubbe på några centimeter. Hästsvans går inte heller bra. Jag tycker att en hästsvans ska sitta högt upp men där stör den när jag kör bil då den tar emot nackstödet och när jag ska ha på mig ridhjälmen så är den också ivägen. Hästsvans i nacken är fult och för varmt på sommaren.
Det borde ju finnas massor av alternativa frisyrer i stället för ett hopplöst halvlångt hår som är i vägen och dessutom inte går att sätta upp så det är både snyggt och praktiskt. Förslag? Håret är tjockt, ganska rakt men lite vågigt framtill. Enda kravet är att det ska vara praktiskt och lättskött.
Nåja, utseendefixering borde inte vara främmande för dig?Men herrejävlar så negativ du är i alla inlägg? Raka av dig håret då om du stör dig eller klipp lugg igen?
Terrorn herjar, människor dör och du är överjävligt gnällig pga håret?
Den är mest praktisk för tillfället ja. Men jag hatar det och jag är på dåligt humör. Det går inte att snickra när man är arg för då blir det fel. Så jag får absolut inget gjort idag. (Och jag som har så ont om tid jämt borde verkligen sätta fart.) Dessutom kan jag inte ha knut när jag ska rida så det är ingen bra vardagsfrisyr heller.
Nåja, utseendefixering borde inte vara främmande för dig?
Jag sällar mig till kören.Håret ska av. Det är bestämt. Jag står inte ut med "slickad" look. Den högra bilden är tagen 5 augusti, den vänstra idag. På dagens bild ser jag helt förjävlig ut .
Visst. Men du behöver ju inte gorma och svära åt Magiana för det.Absolut inte! Jag vet nog vad de flesta tänker efter ett sånt inlägg av mig.
Det är helt okej!
Men befinner man sig i Spanien och marknaderna är avspärrade med polisbilar så att ingen skall kunna ramma rätt in i gångarna så blir allt väldigt nära kan jag säga!