hårknutar?

V

vibeke

Hej!:)
Det är så att jag precis fått hem en liten pålle. Han är 4 år gammal connemara. Men han har varit utan täcke väldigt länge, oh det har bildats små hårknutar för att det har regnat så mycket, vad tror ni de kan vara?
Hur behandlar man det?
Han är övrigt frisk oh pigg oh glad. :)

Sv: hårknutar?

tack :D Jag vet inte hur man laddar upp bild på buke än? ;P
Vi ska ringa veterinär.

Sv: hårknutar?

tack :D Jag vet inte hur man laddar upp bild på buke än? ;P
Vi ska ringa veterinär.
Ja, det kan vara klokt för säkerhets skull, men jag tror också på regnskållor. Då kan man bada och borsta bort den päls som lossnar lätt. Borsta varje dag och bada (behöver kanske inte bada hela hästen om det bara är lokala ställen som skållorna är) en gång eller två så försvinner skållorna snart och ny fin päls kommer istället. Men som sagt, veterinär och ett skrapprov är bra så att det inte är något annat som är värre att bli av med:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 533
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare