hårknutar?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare vibeke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 923
V

vibeke

Hej!:)
Det är så att jag precis fått hem en liten pålle. Han är 4 år gammal connemara. Men han har varit utan täcke väldigt länge, oh det har bildats små hårknutar för att det har regnat så mycket, vad tror ni de kan vara?
Hur behandlar man det?
Han är övrigt frisk oh pigg oh glad. :)

Sv: hårknutar?

tack :D Jag vet inte hur man laddar upp bild på buke än? ;P
Vi ska ringa veterinär.

Sv: hårknutar?

tack :D Jag vet inte hur man laddar upp bild på buke än? ;P
Vi ska ringa veterinär.
Ja, det kan vara klokt för säkerhets skull, men jag tror också på regnskållor. Då kan man bada och borsta bort den päls som lossnar lätt. Borsta varje dag och bada (behöver kanske inte bada hela hästen om det bara är lokala ställen som skållorna är) en gång eller två så försvinner skållorna snart och ny fin päls kommer istället. Men som sagt, veterinär och ett skrapprov är bra så att det inte är något annat som är värre att bli av med:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 239
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: WildWilma
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
821
Senast: tara
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka