Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet du, jag fattade inte heller vad du menade med att folk inte reagerar. Det var en lite luddig formulering bara.
Jag tolkar er diskussion som ett missförstånd. Du skrev att hon köpt en "aktiv ras", den hund TS har är inte en renras och kan därför inte vara en "aktiv ras" utan är en draghundsblandis. Självklart kan den fortfarande vara aktiv, men inte av en "aktiv ras".Min fråga var kort och gott hur du benämner ordet aktiv, eftersom att du reagerade på att jag kallade en draghundblandis för aktiv. Sitter mycket på hundforum, dock inte buke, har aldrig sett att någon har reagera på att man kallar en draghund för aktiv. Var det inte det jag skrev?
Har väll inte nämnt något om dina erfarenheter!
Jag tolkar er diskussion som ett missförstånd. Du skrev att hon köpt en "aktiv ras", den hund TS har är inte en renras och kan därför inte vara en "aktiv ras" utan är en draghundsblandis. Självklart kan den fortfarande vara aktiv, men inte av en "aktiv ras".
Nu är inte jag expert på de inblandade raserna..
Men personligen hade jag tagit tillvara på att valpen tycker att jag är så himla rolig. När jag valde valp sist så ville jag ha den galnaste tokan som bet mig mest av alla
Oftast så lägger det sig efter en period, när den blir lite äldre. Och under tiden skulle jag träna på att lära in av/på i leken samt att överföra en del av kamplusten till leksaker.
Tycker aldrig det brukar hjälpa att säga ifrån, iallafall de valpar jag känner blir ännu mer triggade. Bättre att ta kontroll över leken, visa att det är tillåtet men bara på mina villkor.
Nu är visserligen detta starkt färgat av vilken ras jag håller på med. Samt att jag är ganska förtjust i att leka med kroppen istället för att bara använda leksaker.