Sv: Hårdhänt valp, hon bits.
Sant.
1010101
Eller varför gör jag såhär?
Sant.
1010101
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller varför gör jag såhär?
Och du menar att den personen vann SM helt utan att få hjälp med hundens träning? Personen hade aldrig haft hund innan, men den köpte en hund, tränade hemma och vann SM till slut helt på egen hand??
Min poäng var att det är ingen människa som vinner SM eller går elitlydnad utan att ha fått träningen i att komma dit. Folk kommer inte dit av egen maskin, folk kommer dit för att de tränat och tränat, för att de är seriösa och för att de lär sig. Den arbetsinsatsen att vinna SM kommer inte genom vardagslydnad och långa promenader och lite lek i trädgården. Det krävs massor med timmar på klubben eller annanstans!!
Det är väl inte konstigt om folk reagerar när du verkar så okunnig och har en så oerhört krävande valp? Även om jag kan hålla med om att vissa tar i lite väl mkt och är lite väl hårda. Jag tycker det är bättre att man frågar på ett forum än att man laborerar helt själva hemma, helt utan kunskap.
I vilket fall, lycka till med din hund! Sunt förnuft och empati kommer man långt med. Kontakta en duktig instruktör och gå valpkurs så ska du se att det kommer gå jättebra.
Nu är inte jag expert på de inblandade raserna..
Men personligen hade jag tagit tillvara på att valpen tycker att jag är så himla rolig. När jag valde valp sist så ville jag ha den galnaste tokan som bet mig mest av alla
Oftast så lägger det sig efter en period, när den blir lite äldre. Och under tiden skulle jag träna på att lära in av/på i leken samt att överföra en del av kamplusten till leksaker.
Tycker aldrig det brukar hjälpa att säga ifrån, iallafall de valpar jag känner blir ännu mer triggade. Bättre att ta kontroll över leken, visa att det är tillåtet men bara på mina villkor.
Nu är visserligen detta starkt färgat av vilken ras jag håller på med. Samt att jag är ganska förtjust i att leka med kroppen istället för att bara använda leksaker.
Om man inom något dygn postar flera nybörjarfrågor vad gäller hundar o hundträning så är man uppenbarligen okunnig.Jag tror jag börjar fatta varför jag blev varnad av andra att bli medlem här och för er information så är detta inte min första valp eller hund i livet och definitivt inte min första slädhund (har kört spann och haft hundar som både tävlat i lydnad, agility och gått jaktprov). Men fråga om råd måste man få göra men göra det i detta forum har jag insett nu inte är värt mödan då man blir idiot förklarad av vissa direkt. Jag har vettigare saker att göra än argumentera med er för en vättig konversation och fråga om råd och tips värkar vara totalt förbjudet i ett, notera, *hund forum*. Har nu fått de rekommendationer jag behöver från annat håll, från hundägare som med glädje hjälper utan att peka ut. Hundklubb har jag redan kontaktat, det var det första jag gjorde när jag fick henne, inväntar bara svar.
Tackar för mig och hoppas på att ni i fortsättningen inte är så snabba på att döma för nu fattar jag varför jag blev varnad för att bli medlem på Buke.
(obs, skrev inte detta i ilska utan i all välmening)
Om man inom något dygn postar flera nybörjarfrågor vad gäller hundar o hundträning så är man uppenbarligen okunnig.
Eller är det kanske så att jag hittills enbart haft oerhört lugna valpar, valpar som inte biter i fingrar, drar i hår, kläder och klättrar på möbler utan på sin höjd kanske enbart tar ann sig skor som tuggleksaker.
Förklara gärna vad du menar med den fetade texten.
TS är uppenbart en nybörjare o den som sålt valpen till henne verkar ha 0 omdöme.
Vad gäller aktiva hundar så har jag haft 6 arbetande/vallande BCs o ett antal aktiva/jagande Stövare o har nu landat med en Berger des pyrénées à face rase, var det något mer du undrade över vad gäller mina erfarenheter av arbetande hundar?
Det går faktiskt ge tips och råd utan att döma ut en person man inte vet något om, testa det vet ja. Man vinner mycket på att vara trevlig.
Om du nu är så forumaktiv borde du veta att man avslutar en fråga med ? o inte
Jag uppfattade inte din text som en fråga, det var därför jag bad om ett förtydligande.