Hårddisk fel vid strömavbrott?

californication

Trådstartare
Ja, såhär är det.
Fick strömavbrott hemma, då slogs datorn av. Sen så vägrade hårddisken fungera, varje gång den försökte starta windows så startade den bara om. Jag trodde den var helt körd men sen formaterade jag om den och installerade Windows igen. Och nu funkar den igen! Undrar nu, kan det ha blivit fel på enbart windows eftersom den funkar nu igen efter omformatering eller ska jag passa mig och ge tusan i att installera saker på den? :bump:
Vad tycker ni? :bump:

Sv: Hårddisk fel vid strömavbrott?

När datorn stängs av "fult" hinner inte operativsystemet skriva ner sin disk-cache till disken, vilket kan leda till korrupta filer. Hårddisken var det nog inget fel på, snarare någon eller några systemfiler på den.

Jag var med om nästan samma sak. Har en strömbrytare på grenutaget som datorn sitter i, och råkade komma åt den när datorn var på. När jag sen försökte start upp datorn bootade den om innan windows XP hade laddats klart. Ringde till supporten, och dom sa ungefär att "Det är en bugg i XP, det är inget att göra åt", så jag fick också installera om allting.
Dock så kan man ju sätta in hårddisken i en annan dator med fungerande operativsystem för att komma åt alla filer.

fredde skrev:
Ringde till supporten, och dom sa ungefär att "Det är en bugg i XP, det är inget att göra åt"
:rofl: Datorsupport kan alltid få en att skratta.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 435
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 808
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar