C
Charoe
Hej! En kompis jag vet har sin häst i vårat stall hemma hos mig. Hennes häst är mkt hård i munnen, och jag ser hur hon rycker, sliter och riktigt sågar i hans mun. Enligt min och min mammas åsikt tycker vi att hon borde rida med gummibett eller bettlöst. Hästen som hon rider kör upp huvudet så fort man tar i han och rider utan hjälptyglar, så man måste nästan hela tiden rida honom med hjälptyglar, vilket jag tycker att det ska inte behövas. I början när han kom till vårat stall, då hade hon inte haft honom så länge, då kunde jag få ner han på tyglen efter mkt jobb, men det är helt omöjligt nu. Ibland är det till och med omöjligt att få ner hon mäven MED hjälptyglar för att han kör upp huvudet så mkt. Anledningen till att han kör upp huvudet så mkt tror jag är för att han bara väntar på att det ska göra ont eftersom hon hela tiden då har slitit i hans mun. Jag har då en fråga:
- Ska jag rida honom i tredelat bett som hon gör, eller gå efter mitt förslag, gummibett eller bettlöst?
Vore jättetackam för att få höra just DIN åsikt!!
- Ska jag rida honom i tredelat bett som hon gör, eller gå efter mitt förslag, gummibett eller bettlöst?
Vore jättetackam för att få höra just DIN åsikt!!
Senast ändrad av en moderator: